Zion and crazy Las Vegas - Reisverslag uit Zion, Verenigde Staten van Gert - WaarBenJij.nu Zion and crazy Las Vegas - Reisverslag uit Zion, Verenigde Staten van Gert - WaarBenJij.nu

Zion and crazy Las Vegas

Door: Gert, Monique, Jonne, Roline, Jeroen en Jelle

Blijf op de hoogte en volg Gert

04 Augustus 2016 | Verenigde Staten, Zion

26 juli - deze dag door naar Zion, het laatste national park met de camper. Weer prachtige natuur onderweg! Om bij het park aan te komen moesten we door een smalle tunnel waar je slechts vanuit één richting erdoorheen mocht. Wij met onze grote camper voorop en de rest van de auto's volgden ons.

27 juli en 28 juli
Besloten na een reis dag een relaxed zwembaddagje te houden om even bij te kleuren. De volgende dag stonden wandelingen in het park op de planning. Samen met alle fanatieke chineze wandelaars, amerikaanse padvinderd en ervaren hikers werden wij in een shuttle bus gepropt en naar het riverside walk geleidt. Een wandeling naast de virgin river met weer mooie natuur. Jelle en Jeroen wilde vervolgens de uitdaging opzoeken en hebben een deel van de wandeling vervolgd door de rivier waarbij de rotswanden steeds dichterbij kwamen (de narrows wandeling). Ondertussen rustte de familie den Ouden uit met wat drinken em koekjes en werd Gert erg geliefd bij de eekhoorns die overal rondliepen. Toen hij 5 eekhoorns om hem heen zag hupsen werd het hem toch een beetje heet onder de voeten en zocht dekking op een hoge rots.

Daarna hebben Jeroen, Jelle, Jonne en Gert nog de emerald pool trail gelopen die onder een waterval doorliep terwijl  Monique en Roline de schaduw opzochten onder een boom in het gras. De dag vloog voorbij en na de laatste keer Bbq'en vroeg naar bed want de volgende dag zouden we weer terug rijden naar Vegas.

29 juli
Vrijdag was het weer tijd om het bruisende leven van Las Vegas op te zoeken! Al vroeg vertrokken want het was ook de dag dat wij de camper moesten inleveren. Toch wel heel jammer na 9 dagen avontuur en gezellige bbq's. Ja, we gingen de camper toch stiekem wel missen. Na de camper weer netjes te hebben afgeleverd in Las Vegas werden wij met de shuttelbus van de camperverhuurder afgezet in ons nieuwe hotel, Excalibur. Het hotel was als een groot kasteel nagebouwd, werkelijk waar een sprookje. Het hotel zou in de Efteling niet mistaan! Tijdens het inchecken besloot Roline om 1 dollar in een gokkast te gooien. En ja hoor, ze sprong op van geluk en was 40 dollar rijker.
In Las Vegas heb je een van de grootste M&M en Coca Cola stores van de wereld, deze kunnen wij natuurlijk niet aan onze neus voorbij laten gaan. Wij keken onze ogen uit in de winkels. Zo had de M&M store een muur van zo'n 30 meter lang vol met allemaal verschillende smaken M&M's. Na het shoppen was het tijd om ons klaar te maken voor het avondprogramma, namelijk een show van de Beatles. Als verassing voor Gert en Monique hadden de kids een limousine gehuurd om ons met toepasselijk vervoer naar de show te brengen.  De show was fantastisch met de muziek van de Beatles en de show eromheen van Circus du Soleil. Vol met lichteffecten, acrobatiek en dans. Na de verbluffende show was het tijd om naar de oude strip van Las Vegas te gaan. Hier bevond zich namelijk de Fremonstreet.  Deze straat was geheel overdekt, vol met videoschermen en op elke hoek van de straat waren optredens van verschillende bandjes. Het idee was om te gaan Ziplinen boven deze straat. Er hing namelijk een kabelbaan van 300 meter waar je 28 meter boven de grond hing en zo boven de mensen kon vliegen.  Helaas was er in het uur dat wij gereserveerd hadden bliksem op komst en konden wij niet ziplinen. Het laatste nachtje Vegas kon natuurlijk niet voorbij gaan zonder een gokje te wagen in het casino. Helaas was het geluk, wat Roline in de middag nog had, niet aan onze zijde.

• 05 Augustus 2016 - 13:32

De Beusjes:

Hallo gokkers
    Nooit verwacht,dat jullie zulke gokkers zijn.
    Kan ons voorstellen,dat jullie zoveel uitdagingen aangaan.
    Wees a.u.b. voorzichtig.
    Wij willen jullie wel ongeschonden terug zien
    Coco en Chanel hebben geen heimwee!
    Zijn erg blij met het verse groen.
    Met ons is alles oké
    Zondag vieren wij de verjaardag van Tante Tonny.(95 jaar)
    Lieve groeten vanuit een zonnig Nederland.
    Pa/Ma