Cold and cloudy Monterey - Reisverslag uit Monterey, Verenigde Staten van Gert - WaarBenJij.nu Cold and cloudy Monterey - Reisverslag uit Monterey, Verenigde Staten van Gert - WaarBenJij.nu

Cold and cloudy Monterey

Door: Gert, Monique, Jonne, Roline, Jelle en Jeroen

Blijf op de hoogte en volg Gert

05 Augustus 2016 | Verenigde Staten, Monterey

30 juli
Na een goede nachtrust richting vliegveld voor het ophalen van onze auto. Natuurlijk in stijl, in een grote limousinebus. Dit was niet gepland maar wel zo grappig. Vanaf nu rijden we rond in een grote Amerikaanse auto, waar je instapt via een traptrede , zo hoog is deze.
Op naar Oakhurst, onze slaapplaats , vlakbij Yosemite-park.  Een reis van 5,6,7... Uur. Enorme zit , maar moesten de auto natuurlijk goed inwijden .
Onderweg kom je verschillende landschappen tegen, van rotsen met bomen, tot kale vlakten,  bijna doods, net Death Valley. Ook zag je verschillende kleine dorpjes,  van bewoond tot verlaten spookstadjes. Voor onze lunch kwamen we terecht in wat een pizzahut leek, maar uiteindelijk niet was. Deze eetgelegenheid lag toevallig aan de historische route van route 66, die we in Williams hebben gezien. De pizzahut zag er ook qua interieur ook zo uit en zou zo in het stadje Williams passen. Na een overheerljke pizza reden we weer verder en kwamen we na een mooie zonsondergang te hebben gezien, aan in Oakhurst. Ons avondeten hebben we genuttigd bij het nog enig openzijnde restaurant, de chinees. Hoe werelds zijn wij!

31 juli
Na de nacht overleefd te hebben en niet te zijn opgegeten door de beren reden we door naar yosemite park. Hier was de natuur heel anders dan de vorige parken. Waar het voorheen vooral rotsen waren hebben deze ruimte gemaakt voor bomen. En niet zomaar bomen, maar reusachtige bomen!! Deze zogeheten "sequoia" bomen zijn wel 2000 jaar oud! Helaas waren er al twee gebeiden met deze bomen dicht door wegwerkzaamheden dus zijn we eerst naar de watervallen gereden. Vanuit de auto hadden we al een prachtig uitzicht met watervallen en mooie rotsformaties zoals de hoogte en steilste rotswand ter wereld met een toepasselijke naam "el capitan" hier zijn we dan ook even gestopt voor wat mooie foto's. Helaas waren de watervallen door de droogte niet in volle glorie en hebben we ze vanaf een afstand bekeken.

Hierna was het tijd voor de gigantische bomen en gigantisch waren ze! Na een mooie wandeling op onze slippers, lekker dom, en wat mooie foto's was het weer tijd om door te gaan naar de volgende bestemming. De volgende rit ging naar Monterey. Na goed te zijn aangekomen hebben we heerlijk gedineerd bij het restaurant van het hotel,Casa Munras,  waarna oogjes toe en snaveltjes dicht.

1 augustus Monterey
Na weer een heerlijke nacht in een nieuw hotel en een nieuw bed was het tijd om even goed uit te slapen en even goed bij te komen van al het rijden. Nu iedereen goed uitgerust was konden we een kijkje gaan nemen in Monterey. In Monterey staat vissen centraal dus leek het ons wel toepasselijk om naar de Monterey Fisherman's Warf te gaan. Dit was een leuke straat met allemaal heerlijke restaurants die allemaal in het teken stonden van vis ook kon je er van alles proeven en dit deden wij natuurlijk ook. Van vissoep tot verschillende soorten speciale drankjes. Ook hadden ze allemaal leuke souvenier winkeltjes en als echte toeristen gingen wij elk winkeltje in om van alles te passen en te proberen. Ook hadden de Vonkjes hier al de eerste wildlife gespot, een zeeleeuw, een zeehond en hele grappige tonijn krabbetjes toonden zich aan ons. Na de Fisherman's Warf hebben we lekker gegeten aan het strand waarna we terug gingen naar het hotel. Om de dag goed af te sluiten zijn we een lekker wijntje gaan drinken in het restaurant om daarna te gaan slapen.