Drivin' trough the USA - Reisverslag uit Grand Canyon, Verenigde Staten van Gert - WaarBenJij.nu Drivin' trough the USA - Reisverslag uit Grand Canyon, Verenigde Staten van Gert - WaarBenJij.nu

Drivin' trough the USA

Door: Gert, Monique, Jonne, Roline, Jeroen en Jelle

Blijf op de hoogte en volg Gert

27 Juli 2016 | Verenigde Staten, Grand Canyon

21 juli- Na een welverdiende nachtrust was het alweer tijd om uit te checken en op zoek te gaan naar een plek om te kunnen ontbijten. Maar eerst nog ff gokken Ja hoor Gert en Monique wonnen elk 5 Dollar, dit is het begin...
 Vervolgens was het wachten op de shuttle bus die ons naar ons nieuwe onderkomen voor de aankomende week zou brengen. Om 12:30 was het dan zo ver om onze luxe kingsize family penthouse in te wisselen voor een uitschuifbare villa op vier wielen, oftewel de camper. En niet zo maar een camper, namelijk een van wel 12 meter lang en van alle technische snufjes voorzien. Zo kon de camper o.a.  automatisch uitgeschoven worden om deze nog groter te maken dan dat deze al was.  Eindelijk konden wij gaan beginnen aan ons avontuur in de camper. De eerste stop die werd gemaakt was bij de Walmart, een Amerikaanse supermarkt. Deze supermarkt was onwaarschijnlijk groot en had werkelijk alles, je kon het zo gek niet bedenken! De eerste stop was gepland in Williams. Deze rit duurde ongeveer 4,5 uur. Met het mooie uitzicht tijdens de route vloog de rit voorbij.  Na aankomst in Williams was het tijd om de camper gereed maken voor onze eerste nacht.

22juli
De eerste nacht in de camper zijn we allemaal goed doorgekomen en na onze goede nachtrust was het tijd voor de eerste bezienswaardigheid: de Grand Canyon. Vanaf de camping was het nog wel een goed uur rijden dus hebben we de camper gereed gemaakt voor vertrek en zijn we op weg gegaan. Eenmaal aangekomen hebben we onder het genot van wat eten en drinken een plan gemaakt. Jonne en Jelle hadden namelijk een activiteit op hun Bucket list die ze heel graag wilde verwezenlijken, namelijk een helikoptervlucht over de  Grand Canyon! Wel was het nog even spannend of het door kon gaan, van tevoren werd aangegeven dat het beter was om een dag van tevoren te boeken en dit hadden ze niet gedaan. Maar met het motto "niet geschoten is altijd mis" gingen ze naar het vliegveld en tot onze opluchting hadden ze nog twee mooie plekjes over. Als twee blije kinderen stapten ze in en maakten ze een prachtige vlucht over de Grand Canyon. Het was heel bijzonder, echt een once in a lifetime experience! Zeker een aanrader. Jonne had ook de mooiste plek, naast de piloot. De anderen wilden graag een fiets huren maar nadat ze te horen hadden kregen dat het goed vijf uur fietsen was in de hitte van 40 graden hebben ze eerst wat verkoeling opgezocht bij een mooie film over de Grand Canyon, waarna ze de shuttlebus hebben gepakt en naar de mooiste plekjes van de Grand Canyon zijn geweest en de prachtige plekjes van de Grand Canyon hebben vastgelegd. Na een prachtige dag te hebben beleefd weer terug naar de camper, lekker relaxen en heerlijk slapen.

23juli van Williams naar Lake Powell
Get your kicks on route 66. Nu we er toch vlak bij zijn is het een must even naar het beroemde dorpje Williams te gaan vlak bij onze Campground. Een dorpje aan een van de laatste stukjes historic route 66. Een Mainstreet met een bijzondere vijftiger jaren sfeer, waar je zo James Dean in a sportscar of Henri Fonda on his Harley Davidsonbike zou kunnen tegenkomen in een of andere Hollywood hitfilm uit de oude doos. Natuurlijk zijn onze Amerikaanse vrienden niet gek; dus veel souvenirshops, prullariawinkeltjes en barretjes. In een van die souvenirshops was een ( museumachtige) vijftiger jaren coca cola bar nagemaakt met supertoilets waar de muren vol hingen met emaille reclame bordjes en te gekke autotoiletten. Een big sorbet was natuurlijk een must net als het vele foto's maken met allererlei rariteiten, sfeerplaatjes en atrributen rond route 66. Ook nog een t-shirt gescoord van deze moeder aller snelwegen.
Vandaar een tocht van ruim drie uur door allerlei indianenreservaten, die qua landschap prachtig waren, maar zeker niet heel vruchtbaar oogden. Droog, hot, kaal, uitgestrekt en heel veel rot en steen. Onderweg nog een grote groep van enkele  honderden indianen te paard langs de highway gespot op weg van niets naar nergens. Overal verspreid in het dorre niemands landschap soort van caravanwoningen of hutbouwsels, waarbij steeds de vraag was waarom hier mensen wonen, en waar leven ze in godsnaam van?

Eind van de middag aangekomen in het brandende zand van Lake Powell. Een groot stuwmeer op de grens van Arizona en Utah. Bloedhete plek op prima campground. Geweldig uitzicht op de vele tafelbergen van Utah rondom het uitgestrekte meer. Zoals op elke camping ook hier een picknick table en eigen barbecue spot. Dus lekker vlees op de grill en genieten van de maaltijd, de sterrenhemel, de wijn, het ouwehoeren over niets en alles,en de hotsummer night. Een geschenk dat de airco die nacht in onze camper wat verkoeling bracht, anders waren we voorzichtig gesmolten die nacht; so bloody hot.

• 28 Juli 2016 - 20:45

Wilco & Maaike :

Lieve buurtjes, wat goed om te horen dat jullie Amerika onveilig maken in jullie super camper! Wat een belevenis en erg leuk geschreven! We lezen graag mee vanuit ons Landal huisje in t bos